PRŮVODCI SEDMIKVÍTKU

Všichni naši průvodci absolvovali kurz první pomoci pro děti a neustále se ve svém oboru vzdělávají. V Asociaci lesních mateřských škol, jejímž jsme dlouholetým členem, pravidelně navštěvujeme semináře, kurzy a dílny. Účastníme se každoroční Letní školy. Pracujeme s prevencí rizik, krizovým plánem a manuálem pro průvodce. Máme pravidelné pracovní schůzky (rovněž se zástupci jiných lesních školek) a supervizní setkání s odborníky. Rosteme společně s dětmi.

Tereza Zbrožková - členka Rady spolku, hlavní pedagog, průvodkyně dětí

Jsem maminkou pětiletého Bartoloměje, sociální pracovnicí s praxí nejen v lesních školkách, ale také v preventivních programech pro děti a mládež. Mám bohaté zkušenosti s divadelní improvizací, tvorbou i realizací divadelních představení. Inspiruji se novocirkusovými disciplínami, tancem a jógou. Mám ráda toulání se časoprostorem, objevování cizích kulturních tradic, které pak ráda aplikuji při své práci s dětmi. Jsem tu pro děti a oni pro mě. Tok energie, reciprocita, smysluplnost, radost, síla a láska.

Jsem ženou v ohni, potřebuji vzduch a také cítit pevnou zem. Oheň ve mě, je má síla a vytrvalost, kterou používám jak ve sportu, tak v každodenním životě. S větrem v zádech plachtím na oceánu, ale umím plout i proti větru pokud není zbytí. S přírodou jsem spjata a zavázána jsem k její ochraně. Tak jako pokojný bojovník se snažím po Světě kráčet a s respektem se od Matky přírody učím. Jsem člověk ukotvený sám v sobě, když se brána otevře žiji si své sny. Protože kdo nesní, nemůže se nikdy probudit. 

Petra Vaňková - spoluzakladatelka, členka Rady spolku, hlavní koordinátorka, průvodkyně dětí

Vystudovala jsem mediální komunikaci a další směry, ale vlastně se vzdělávám celý život. Lesní školka mi otevřela docela jiná vrátka a tím je hlubší vztah k přírodě, ke světu kolem i k sobě a práce s dětmi. Děti jsou pro mě nejlepší učitelé a moc mě baví s nimi růst. A protože miluju pohyb, lezení po skalách a v horách, ve školce vedu i sportovní dny a lezení. Také lezecký kroužek a letní tábory. Absolvovala jsem roční kurz pro průvodce lesních MŠ Školka blízká přírodě pod Asociací LMŠ. Zajímám se o psychologii, šamanské techniky a tibetský buddhismus.

Mám dcerku Beatu. Miluji volné plynutí přírodou, v zimě skialpy, cvičím jógu. Nejradši jsem venku. Objevuji intuitivní tanec a svůj hlas. Učím se hrát na ukulele. Zajímám se o svobodné vzdělávání v přirozeném prostředí.  

Lenka Samková - členka Rady spolku, průvodkyně v malé skupině a ve škole, koordinátorka školy

Jsem máma dvou krásných dětí - starší Leontýnky a mladšího Jonáška. Do Sedmikvítku mě přivedla Leontýnka, moje, velká, věčná, průvodkyně. Jonášek je zas můj velký, trpělivý, učitel. Naoko jsme si, pro tento svět, vyměnili role. S Jonáškem chodím "průvodcovat" do Putovní skupinky a s Leontýnkou zas do naší nově založené komunitní první třídy. Spoustu jsem toho během mojí "dospělosti" pozapomněla, a tak mi všechny děti, se kterými se potkávám, přišly připomenout, jaké je to se radovat, žít opravdově, odvážně, hravě, a hlavně v lásce a důvěře. S pokorou děkuji. Otevřela se mi dobrodružná cesta, kterou si užívám plnými doušky. Sama si dobře pamatuji, jaké to je být dítětem. A uvědomuji si, jak je důležité pro život, aby děti vyrůstaly v bezpečí, lásce, respektu i svobodě a taky v lese.

Karolína Toboříková - průvodkyně dětí

Jsem maminkou šestiletého Adámka. Krátce po maturitě jsem se odstěhovala do Anglie, kde jsem mimo jiné pracovala jako asistentka pro lidi s autismem. Po narození syna jsem se intenzivně začala zajímat o výchovu dětí a jejich přirozený vývoj. Šli jsme cestou kontaktního rodičovství a respektujícího přístupu. Kromě četby knih jako je Respektovat a být respektován, AHA rodičovství a jiné jsem absolvovala kurz Výchova bez poražených a dvoudenní kurz pro Osvícené rodiče. Jsem také členkou kurzu Nevýchova a absolvovala jsem kurz Chůvy. Práci v lesní školce jsem si vybrala, jelikož ráda trávím čas v lese a líbí se mi, že v takovém prostředí se u dětí prohlubuje láska k přírodě a zachová se jejich přirozená tvořivost a hravost. Ve volném čase se nyní věnuji především seberozvoji, zdravému stravování, cvičím jógu a chodím rekreačně běhat. Zajímají mě i témata přirozeného porodu, zdravého životního stylu, unschoolingu a podobné. 

Kateřina Voglová - průvodkyně dětí 

Jsem maminka 2 holčiček (10 a 12 let), které mi přinesly mnoho poznání o mně samé. Skrze ně přišel zájem o alternativní školství a osobní růst. Po VŠ ekonomie a informatiky, jsem absolvovala dvouletý mezinárodní výcvik v Montessori pedagogice pro věk 0-3 roky, následně jsem 4,5 roku vedla skupinu dětí od 1,5 do 3 let v Montessori škole Andílek v Praze. V tomto období jsem se věnovala růstu v oblasti komunikace skrze Respektovat a být respektován a nenásilnou komunikaci a také vědomé práci pomocí metody RUŠ. Nyní se věnuji v soukromé praxi velmi jemné metodě - CranioSakrální biodynamice (katerinavoglova.cz). Zajímám se o práci s traumatem. Ráda bych dětem Sedmikvítku přinesla bezpečný prostor, vnitřní klid, otevřenou komunikaci, řád, radost, lásku a podpořila je v jejich samostatnosti, aby mohly růst tam, kde rády tvoří. Mým přáním je žít v pravdě, důvěře, lásce, vděčnosti a radosti. Naplňuje mě pracovat s kýmkoliv, kdo chce být ve svém životě tvůrcem. Ráda propojuji informace a tvořím nové vhledy na situace tak, aby byla zachována harmonie ve skupině. Ve volném čase mě najdete nejčastěji s rodinou, knihou nebo v přírodě. :o)

"Měli bychom pomáhat malému tvorečkovi, ne proto, že je slabý a bezmocný, ale proto, že je nadán nesmírnou tvořivou energií. Tato energie je velmi křehká a bez láskyplné a promyšlené pomoci může být snadno zmařena." Maria Montessori

Šárka Adamová - průvodkyně dětí a hlavní pedagog malé skupiny

Od malička jsem chtěla být učitelkou v mateřské školce, a i když jsem v životě od tohoto snu měla několik odboček, po narození svých dcer jsem se rozhodla ke svému snu vrátit. Protože hlavně děti jsou našimi učiteli. Učí nás dívat se na svět jinýma očima a být tady a teď. Respekt k přírodě jsem si začala tvořit už jako dítě ve skautském oddíle a to je to, co chci předávat dál. Ráda bych svou prací přispěla k vytvoření radostného prostoru, který bude děti rozvíjet. Být pro ně pevným bodem, naslouchat jim a navzájem se učit.

Martina Quetu - průvodkyně a koordinátorka školy

Jsem žena, které se splnil sen. Žiji u lesa se skvělým mužem a dvěma dětmi plnými energie a nadšení do života. Mám vystudovaný obor volnočasové pedagogiky a pedagogiky tance na taneční konzervatoři a také jsem se 15 let závodně věnovala moderní gymnastice. Od studentských let jsem sbírala své zkušenosti vedením kroužků v mateřských školkách a školách a jako vedoucí na táborech v Čechách i po Evropě. Několik let jsem se věnovala vedení teambuildingových a adaptačních kurzů a 10 let jsem pracovala pro Francouzské Lyceum v Praze jako lektorka tance a pohybových aktivit.

V roce 2021 mě život přivedl k Mníšku pod Brdy a mě těší, že i zde mohu pokračovat v práci, která mě baví, v práci v pohybu, s lidmi, nejčastěji s dětmi. Chtěla bych tímto poděkovat Sedmikvítku, který mi otevřel svou náruč a já našla plno nových, dobrých lidí a také mnoho výzev na své cestě životem. Jedna z nich je třeba založení komunitní třídky v roce 2022. A právě výzvy a těžkosti jsou to, co nás posouvá vpřed v našem vlastním rozkvětu a tak si přejme, ať tu stále jsou, i když nemusí být vždycky jednoduché a příjemné. No, a když jde do tuhého, tak si ráda odpočinu při háčkování, vaření, cukraření, pití kávy, čtení, muzicírování či jen tak při chození a bytí v přírodě.


Rodrigo Belande - průvodce dětí

Jmenuji se Rodrigo Belande, 32 let, narozen v Cordobě, Argentina. Kineziolog a fyzioterapeut. Žiji v ČR 1 rok, mluvím španělsky a anglicky. Mám několik pracovních zkušeností s dětmi od 5 do 12 let v kroužcích a sportovních třídách, které jsem si velmi oblíbil, velmi mi rozumí a rád s nimi sdílím aktivity. Miluji přírodu, historii, zeměpis, sport (zejména tenis a fotbal) a obecnou kulturu. V mém novém domově, kterým je Česká republika, jsem se vždy cítil dobře a chci se zde dále rozvíjet profesně i jako člověk. Na práci venku s dětmi se mi nejvíc líbí klid, který příroda nabízí, kontakt se známým i neznámým. Nejen učit děti, ale učit se s nimi. 

Martin Taimr - průvodce dětí

Ahoj. Jmenuji se Martin. Narodil jsem se roku 83 v Praze. Zde jsem také téměř celý život žil. Studoval jsem tu na FF UK religionistiku a indologii (náboženství a studium indických jazyků, dějin, kultury). K tomu jsem pracoval jako turistický průvodce v Praze (ČJ, AJ, FJ). Po studiu jsem strávil celkem asi 9 let v zahraničí (Anglie, Nový Zéland a Švýcarsko). Před odjezdem do Švýcarska jsem bydlel opět tři roky v Praze. Tehdy jsem poznal Sedmikvítek a moc rád se stal průvodcem v něm. Následně jsem pracoval mimo jiné dva roky v Lesních jeslích v Curychu. Po čtyřleté švýcarské pauze jsem se opět ocitl v Sedmikvítku. Prošel jsem kurzy a zděláváním Respektování, Pedagog volného času, Školky blízké přírodě od ALMŠ, Original Play od Freda Donaldsona. Na cestě do nitra mi byla průvodci fůra duchovních přístupů, sebepoznávacích, pohybových a hudebních seminářů. Dvacet let se věnuji aktivitám s lidmi s postižením. Rád se pohybuji venku (miluji les), tančím, zpívám u ohně, sdílím své postřehy s ostatními. Mám rád i samotu, klid, ponoření se do sebe. A taky fyzickou práci. S dětmi mě baví především BÝT. Nabízím jim svoji pozornost. A také pevné hranice. A uvnitř nich prostor pro jejich rozkvět skrze podporu, pochopení, spolubytí a hru. Být laskavý, přístupný, pevný a autentický ve vztahu k dětem je pro mě zároveň neustálá výzva i smysluplné poslání.