PRŮVODCI SEDMIKVÍTKU

Všichni naši průvodci absolvovali kurz první pomoci pro děti a neustále se ve svém oboru vzdělávají. V Asociaci lesních mateřských škol, jejímž jsme dlouholetým členem, pravidelně navštěvujeme semináře, kurzy a dílny. Účastníme se každoroční Letní školy. Pracujeme s prevencí rizik, krizovým plánem a manuálem pro průvodce. Máme pravidelné pracovní schůzky (rovněž se zástupci jiných lesních školek) a supervizní setkání s odborníky. Rosteme společně s dětmi.

Tereza Zbrožková -členka Rady spolku, hlavní pedagog, průvodkyně dětí v hlavní skupině v úterý a čtvrtek, pondělí v putovní

Jsem maminkou čtyřletého Bartoloměje, sociální pracovnicí s praxí nejen v lesních školkách, ale také v preventivních programech pro děti a mládež. Mám bohaté zkušenosti s divadelní improvizací, tvorbou i realizací divadelních představení. Inspiruji se novocirkusovými disciplínami, tancem a jógou. Mám ráda toulání se časoprostorem, objevování cizích kulturních tradic, které pak ráda aplikuji při své práci s dětmi. Jsem tu pro děti a oni pro mě. Tok energie, reciprocita, smysluplnost, radost, síla a láska.

Jsem ženou v ohni, potřebuji vzduch a také cítit pevnou zem. Oheň ve mě, je má síla a vytrvalost, kterou používám jak ve sportu, tak v každodenním životě. S větrem v zádech plachtím na oceánu, ale umím plout i proti větru pokud není zbytí. S přírodou jsem spjata a zavázána jsem k její ochraně. Tak jako pokojný bojovník se snažím po Světě kráčet a s respektem se od Matky přírody učím. Jsem člověk ukotvený sám v sobě, když se brána otevře žiji si své sny. Protože kdo nesní, nemůže se nikdy probudit. 

Petra Vaňková - spoluzakladatelka, členka Rady spolku, hlavní koordinátorka, průvodkyně dětí v úterý a čtvrtek

Vystudovala jsem mediální komunikaci a další směry, ale vlastně se vzdělávám celý život. Lesní školka mi otevřela docela jiná vrátka a tím je hlubší vztah k přírodě, ke světu kolem i k sobě a práce s dětmi. Děti jsou pro mě nejlepší učitelé a moc mě baví s nimi růst. A protože miluju pohyb, lezení po skalách a v horách, ve školce vedu i sportovní dny a lezení. Také lezecký kroužek a letní tábory. Absolvovala jsem roční kurz pro průvodce lesních MŠ Školka blízká přírodě pod Asociací LMŠ. Zajímám se o psychologii, šamanské techniky a tibetský buddhismus. 

Mám dcerku Beatu. Miluji volné plynutí přírodou, v zimě skialpy, cvičím jógu. Nejradši jsem venku. Objevuji intuitivní tanec a svůj hlas. Učím se hrát na ukulele. Zajímám se o svobodné vzdělávání v přirozeném prostředí.  

Karolína Toboříková - průvodkyně dětí v pondělí, ve středu a pátek

Jsem maminkou pětiletého Adámka. Krátce po maturitě jsem se odstěhovala do Anglie, kde jsem mimo jiné pracovala jako asistentka pro lidi s autismem. Po narození syna jsem se intenzivně začala zajímat o výchovu dětí a jejich přirozený vývoj. Šli jsme cestou kontaktního rodičovství a respektujícího přístupu. Kromě četby knih jako je Respektovat a být respektován, AHA rodičovství a jiné jsem absolvovala kurz Výchova bez poražených a dvoudenní kurz pro Osvícené rodiče. Jsem také členkou kurzu Nevýchova a absolvovala jsem kurz Chůvy. Práci v lesní školce jsem si vybrala, jelikož ráda trávím čas v lese a líbí se mi, že v takovém prostředí se u dětí prohlubuje láska k přírodě a zachová se jejich přirozená tvořivost a hravost. Ve volném čase se nyní věnuji především seberozvoji, zdravému stravování, cvičím jógu a chodím rekreačně běhat. Zajímají mě i témata přirozeného porodu, zdravého životního stylu, unschoolingu a podobné.

Kateřina Voglová - průvodkyně dětí v úterý a středu

Jsem maminka 2 holčiček (10 a 12 let), které mi přinesly mnoho poznání o mně samé. Skrze ně přišel zájem o alternativní školství a osobní růst. Po VŠ ekonomie a informatiky, jsem absolvovala dvouletý mezinárodní výcvik v Montessori pedagogice pro věk 0-3 roky, následně jsem 4,5 roku vedla skupinu dětí od 1,5 do 3 let v Montessori škole Andílek v Praze. V tomto období jsem se věnovala růstu v oblasti komunikace skrze Respektovat a být respektován a nenásilnou komunikaci a také vědomé práci pomocí metody RUŠ. Nyní se věnuji v soukromé praxi velmi jemné metodě - CranioSakrální biodynamice (katerinavoglova.cz). Zajímám se o práci s traumatem. Ráda bych dětem Sedmikvítku přinesla bezpečný prostor, vnitřní klid, otevřenou komunikaci, řád, radost, lásku a podpořila je v jejich samostatnosti, aby mohly růst tam, kde rády tvoří. Mým přáním je žít v pravdě, důvěře, lásce, vděčnosti a radosti. Naplňuje mě pracovat s kýmkoliv, kdo chce být ve svém životě tvůrcem. Ráda propojuji informace a tvořím nové vhledy na situace tak, aby byla zachována harmonie ve skupině. Ve volném čase mě najdete nejčastěji s rodinou, knihou nebo v přírodě. :o)

"Měli bychom pomáhat malému tvorečkovi, ne proto, že je slabý a bezmocný, ale proto, že je nadán nesmírnou tvořivou energií. Tato energie je velmi křehká a bez láskyplné a promyšlené pomoci může být snadno zmařena." Maria Montessori

Janek Smělý
průvodce v pátek v hlavní a ve středu v putovní skupině

Vlastní děti zatím nemám, ale k dětem mám celoživotně blízko. Mám celkem 8 sourozenců, z toho 7 mladších. Ve všech mých životních etapách byly v mém nejbližším okolí děti. Být s dětmi je pro mě přirozené. Na dětech oceňuji bezprostřednost, přímost, neschopnost přetvářky. Snažím se takový sám být, a to je základem mého přístupu k dětem: na nic si nehrát. Být sám sebou. Děti to cítí a proto ve mě (snad) mají důvěru. Zároveň vědomě uplatňuji principielní postoj, který jsem měl to štěstí pocítit v dětství od svých rodičů: děti beru vážně. Jsou pro mě stejně plnohodnotnými partnery pro dialog (v nejširším smyslu) jako kdokoli jiný. Snažím se nikdy nestavět do pozice formální autority a i když něco rozhoduji či zakazuji, nebo k něčemu nabádám, snažím se dělat to takovou formou, aby dítě cítilo, že to není příkaz shora, ale nabídka k partnerství a konstruktivní shodě. Kromě toho jsem liberál, takže mám tendenci spíš nechat děti žít (tj. si hrát - to je hlavním smyslem dětství), než je "formovat". Zkrátka, děti jsou pro mě kamarádi, nikoli "objekty výchovy". Jinak jsem vystudoval dějiny filmu ve Francii, 9 let jsem pracoval jako překladatel, 15 let se průběžně věnuji psychoterapii... Vztah k přírodě mám od dětství: tábory, běžky, voda, kola, přechody hor... Kdykoli můžu, chodím s batohem po horách. Kromě Čech nejraději na Balkáně.

Šárka Adamová - průvodkyně dětí putovní skupiny, hlavní pedagog putovní skupiny

Od malička jsem chtěla být učitelkou v mateřské školce, a i když jsem v životě od tohoto snu měla několik odboček, po narození svých dcer jsem se rozhodla ke svému snu vrátit. Protože hlavně děti jsou našimi učiteli. Učí nás dívat se na svět jinýma očima a být tady a teď. Respekt k přírodě jsem si začala tvořit už jako dítě ve skautském oddíle a to je to, co chci předávat dál. Ráda bych svou prací přispěla k vytvoření radostného prostoru, který bude děti rozvíjet. Být pro ně pevným bodem, naslouchat jim a navzájem se učit."

Lenka Celinová - členka Rady spolku, průvodkyně v putovní skupině a ve škole, kde je i koordinátorkou

Ahoj. Jsem Lenka, máma dvou krásných dětí - starší Leontýnky a mladšího Jonáška. S dětmi jsem trávila spousty času i před mateřstvím. Léta jsem pracovala jako lyžařská a snowboardová instruktorka. S touto prací jsem se dostala až na daleký Nový Zéland a pak i trochu blíže, do Švýcarska. Nejvíc a nejraději jsem učila děti, to mě bavilo. Vlastně to spíš bylo tak, že ony učily mě... Učily mě radosti, opravdovosti, odvaze, hravosti, lásce, i spousty dalšího, na lyžích i snb. A s vlastními dětmi se poznávání tohoto čistého světa dostalo ještě do úplně jiných fascinujících rozměrů. S nimi se mi otevřela další cesta plná dobrodružství, kterou si užívám plnými doušky. Sama si dobře pamatuji, jaké to je být dítětem. A uvědomuji si, jak je důležité pro život, aby děti vyrůstaly v bezpečí, lásce, respektu i svobodě a taky v lese😉. To nás přivedlo do Sedmikvítku, kam Leontýnka chodila tři roky a nyní sem chodí syn Jonášek. A já jsem nadšená, že mám nyní příležitost toto všechno podpořit a zapojit se do chodu Sedmikvítku. 

Martina Quetu - nyní na rodičovské, průvodkyně  a koordinátorka školy

Animátorka volného času na volné noze. Vystudovala Pedagogiku volného času na Technické Univerzitě Liberec a soukromou taneční konzervatoř TCP Praha v oboru Pedagogika tance. 15 let se závodně věnovala moderní gymnastice. Již jako studentka sbírala své zkušenosti vedením kroužků v mateřských školkách a jako vedoucí na mezinárodních táborech po Evropě. Nejčastěji se věnuje věkovým skupinám od 7-18 let se zaměřením taneční, sportovní a outdoorové aktivity. Od roku 2011 spolupracuje především s Francouzským Lyceem v Praze jako lektorka sportu a tance. Pracuje též jako příležitostní lektorka teambuildingových akcí pro firmy a též jako tanečnice. Mezi její koníčky patří vaření, cukraření, vysokohorská turistika, ruční práce a zahrádkaření.

Rodrigo Belande - průvodce dětí v pondělí

Jmenuji se Rodrigo Belande, 32 let, narozen v Cordobě, Argentina. Kineziolog a fyzioterapeut. Žiji v ČR 1 rok, mluvím španělsky a anglicky. Mám několik pracovních zkušeností s dětmi od 5 do 12 let v kroužcích a sportovních třídách, které jsem si velmi oblíbil, velmi mi rozumí a rád s nimi sdílím aktivity. Miluji přírodu, historii, zeměpis, sport (zejména tenis a fotbal) a obecnou kulturu. V mém novém domově, kterým je Česká republika, jsem se vždy cítil dobře a chci se zde dále rozvíjet profesně i jako člověk. Na práci venku s dětmi se mi nejvíc líbí klid, který příroda nabízí, kontakt se známým i neznámým. Nejen učit děti, ale učit se s nimi.