PRŮVODCI SEDMIKVÍTKU
Všichni naši průvodci absolvovali kurz první pomoci pro děti a neustále se ve svém oboru vzdělávají. V Asociaci lesních mateřských škol, jejímž jsme dlouholetým členem, pravidelně navštěvujeme semináře, kurzy a dílny. Účastníme se každoroční Letní školy. Pracujeme s prevencí rizik, krizovým plánem a manuálem pro průvodce. Máme pravidelné pracovní schůzky (rovněž se zástupci jiných lesních školek) a supervizní setkání s odborníky. Rosteme společně s dětmi.

Tereza Zbrožková - členka Rady spolku, hlavní koordinátorka, průvodkyně dětí
Jsem maminkou pětiletého Bartoloměje, sociální pracovnicí s praxí nejen v lesních školkách, ale také v preventivních programech pro děti a mládež. Mám bohaté zkušenosti s divadelní improvizací, tvorbou i realizací divadelních představení. Inspiruji se novocirkusovými disciplínami, tancem a jógou. Mám ráda toulání se časoprostorem, objevování cizích kulturních tradic, které pak ráda aplikuji při své práci s dětmi. Jsem tu pro děti a oni pro mě. Tok energie, reciprocita, smysluplnost, radost, síla a láska.
Jsem ženou v ohni, potřebuji vzduch a také cítit pevnou zem. Oheň ve mě, je má síla a vytrvalost, kterou používám jak ve sportu, tak v každodenním životě. S větrem v zádech plachtím na oceánu, ale umím plout i proti větru pokud není zbytí. S přírodou jsem spjata a zavázána jsem k její ochraně. Tak jako pokojný bojovník se snažím po Světě kráčet a s respektem se od Matky přírody učím. Jsem člověk ukotvený sám v sobě, když se brána otevře žiji si své sny. Protože kdo nesní, nemůže se nikdy probudit.

Petra Vaňková - spoluzakladatelka, členka Rady spolku, průvodkyně dětí
Vystudovala jsem mediální komunikaci a další směry, ale vlastně se vzdělávám celý život. Lesní školka mi otevřela docela jiná vrátka a tím je hlubší vztah k přírodě, ke světu kolem i k sobě a práce s dětmi. Děti jsou pro mě nejlepší učitelé a moc mě baví s nimi růst. A protože miluju pohyb, lezení po skalách a v horách, ve školce vedu i sportovní dny a lezení. Také lezecký kroužek a letní tábory. Absolvovala jsem roční kurz pro průvodce lesních MŠ Školka blízká přírodě pod Asociací LMŠ. Zajímám se o psychologii, šamanské techniky a tibetský buddhismus.
Mám dcerku Beatu. Miluji volné plynutí přírodou, v zimě skialpy, cvičím jógu. Nejradši jsem venku. Objevuji intuitivní tanec a svůj hlas. Učím se hrát na ukulele. Zajímám se o svobodné vzdělávání v přirozeném prostředí.

Martin Taimr - průvodce dětí
Ahoj. Jmenuji se Martin. Narodil jsem se roku 83 v Praze. Zde jsem také téměř celý život žil. Studoval jsem tu na FF UK religionistiku a indologii (náboženství a studium indických jazyků, dějin, kultury). K tomu jsem pracoval jako turistický průvodce v Praze (ČJ, AJ, FJ). Po studiu jsem strávil celkem asi 9 let v zahraničí (Anglie, Nový Zéland a Švýcarsko). Před odjezdem do Švýcarska jsem bydlel opět tři roky v Praze. Tehdy jsem poznal Sedmikvítek a moc rád se stal průvodcem v něm. Následně jsem pracoval mimo jiné dva roky v Lesních jeslích v Curychu. Po čtyřleté švýcarské pauze jsem se opět ocitl v Sedmikvítku. Prošel jsem kurzy a zděláváním Respektování, Pedagog volného času, Školky blízké přírodě od ALMŠ, Original Play od Freda Donaldsona. Na cestě do nitra mi byla průvodci fůra duchovních přístupů, sebepoznávacích, pohybových a hudebních seminářů. Dvacet let se věnuji aktivitám s lidmi s postižením. Rád se pohybuji venku (miluji les), tančím, zpívám u ohně, sdílím své postřehy s ostatními. Mám rád i samotu, klid, ponoření se do sebe. A taky fyzickou práci. S dětmi mě baví především BÝT. Nabízím jim svoji pozornost. A také pevné hranice. A uvnitř nich prostor pro jejich rozkvět skrze podporu, pochopení, spolubytí a hru. Být laskavý, přístupný, pevný a autentický ve vztahu k dětem je pro mě zároveň neustálá výzva i smysluplné poslání.

Andrej Mikulka - průvodce dětí a školník
Jsem studentem života, učím se být vědomým tvůrcem vlastní reality. Nesmírně mě na této cestě obohacují moje dvě nádherné dcery a manželka, ale také všechny bytosti, které mi do života přicházejí. Rád objevuji podstatu života meditací, cvičením 5 tibeťanů a posouvám své limity otužováním. Jsem vděčný za poznání, kterým si navracím osobní sílu a moc. Rád překračuji omezení nefunkčních přesvědčení, které naši moc oslabují. Zajímám se také o moudrost různých duchovních učení, šamanů a původních obyvatel, kteří vnímají život v celistvosti a vzájemné propojenosti všeho. Věřím, že jsme mocné bytosti, které dokážou s pokorou a vděčností společně tvořit krásný svět plný respektu, spolupráce a lásky.
S tímto pohledem na život přicházím i do Sedmikvítku. Vnímám, že je mým posláním podporovat děti v jejich síle a zároveň se od nich učit objevovat tu svou. Děti beru jako plnohodnotné bytosti, které se snažím respektovat jako rovnocenné partnery bez narušování jejich integrity.
Věnuji se také umění, jsem tanečník a performer, velmi rád improvizuji a rytmicky tvořím (step, irský step, body drumming). Díky tanci jsem se dostal i k muzikálovému divadlu a tvorbě choreografie. Své umělecké zkušenosti budu rád sdílet i s dětmi v Sedmikvítku :)

Kateřina Voglová - průvodkyně dětí
Jsem maminka 2 holčiček (10 a 12 let), které mi přinesly mnoho poznání o mně samé. Skrze ně přišel zájem o alternativní školství a osobní růst. Po VŠ ekonomie a informatiky, jsem absolvovala dvouletý mezinárodní výcvik v Montessori pedagogice pro věk 0-3 roky, následně jsem 4,5 roku vedla skupinu dětí od 1,5 do 3 let v Montessori škole Andílek v Praze. V tomto období jsem se věnovala růstu v oblasti komunikace skrze Respektovat a být respektován a nenásilnou komunikaci a také vědomé práci pomocí metody RUŠ. Nyní se věnuji v soukromé praxi velmi jemné metodě - CranioSakrální biodynamice (katerinavoglova.cz). Zajímám se o práci s traumatem. Ráda bych dětem Sedmikvítku přinesla bezpečný prostor, vnitřní klid, otevřenou komunikaci, řád, radost, lásku a podpořila je v jejich samostatnosti, aby mohly růst tam, kde rády tvoří. Mým přáním je žít v pravdě, důvěře, lásce, vděčnosti a radosti. Naplňuje mě pracovat s kýmkoliv, kdo chce být ve svém životě tvůrcem. Ráda propojuji informace a tvořím nové vhledy na situace tak, aby byla zachována harmonie ve skupině. Ve volném čase mě najdete nejčastěji s rodinou, knihou nebo v přírodě. :o)
"Měli bychom pomáhat malému tvorečkovi, ne proto, že je slabý a bezmocný, ale proto, že je nadán nesmírnou tvořivou energií. Tato energie je velmi křehká a bez láskyplné a promyšlené pomoci může být snadno zmařena." Maria Montessori
Magdalena Martínková - průvodkyně dětí
Jsem máma dvou dětí. Skoro dvanáctiletého syna Samuela a dvouleté dcery Mii Sofie, se kterou jsem nyní na rodičovské dovolené. K práci s dětmi mě přivedl můj syn. Od roku 2014 pracuji jako průvodce a tvůrce letních táborů v lesním Klubu Hvozdík. Jsem také lektorkou hudebně pohybových kroužků pro děti s rodiči. Inspiruje mě intuitivní a Waldorfská pedagogika a jsem příznivcem volné hry. Těší mne pobývat v přírodě, sbírat byliny. Baví mne výtvarné tvoření, hudba a tanec. Ráda zpívám a hraju na kytaru, ukulele a flétnu. Zajímají mě techniky muzikoterapie. Osm let se věnuji intuitivnímu tanci. Ráda jezdím na kole a chodím na výlety.
Vystudovala jsem Střední uměleckoprůmyslovou školu a dějiny umění na KTF UK. Absolvovala jsem několik kurzů artefiletiky, kurzy pořádané Asociací lesních mateřských škol- Průvodce dětí světem, Provázet vědomě a odborně, kurz první pomoci. Důležitý je pro mě osobní rozvoj a sebepoznání, kterému se věnuji dlouhodobě.


Markéta Bodoríková - průvodkyně dětí
